Show simple item record

dc.contributor.advisorAguirre Espinoza, Edwards Jesús
dc.contributor.authorRojas Zanabria, Manuel Valeriano
dc.date.accessioned2022-08-22T20:23:46Z
dc.date.available2022-08-22T20:23:46Z
dc.date.issued2021-12-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12557/4792
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como propósito analizar la relación que tiene la gestión educativa con el desempeño docente en la Universidad Andina del Cusco filial Quillabamba – 2019, para lo cual se desarrolló una investigación con enfoque cuantitativo y con un diseño no experimental de tipo descriptivo correlacional, transversal. La población de estudio estuvo constituida por 42 docentes de la mencionada casa de estudios, empleándose como instrumento de recolección de datos dos cuestionarios uno destinado a gestión educativa y otro desempeño docente, los mismos que fueron validados por jueces expertos. Los resultados de la investigación permiten concluir que la gestión educativa y el desempeño docente presentan relación directa y significativa en la Universidad andina del Cusco filial Quillabamba en el año 2019, obteniéndose el valor de 0.828 para el coeficiente de correlación de Spearman, con 5% de significancia estadística, de tal manera que una mejor gestión educativa está asociada con un mejor desempeño docente. Asimismo, también se pudo mostrar que las dimensiones de la gestión educativa presentan la correlación directa y significativa con el desempeño docente en la Universidad andina del Cusco filial Quillabamba 2019.es_PE
dc.description.abstractThe purpose of this research was to analyze the relationship that educational management has with teaching performance at the Universidad Andina del Cusco, subsidiary Quillabamba - 2019, for which an investigation was developed with a quantitative approach and with a non-experimental design of a correlational descriptive type, cross. The study population consisted of 42 teachers from the aforementioned study house, using two questionnaires as a data collection instrument, one for educational management and the other for teaching performance, which were validated by expert judges. The results of the research allow to conclude that educational management and teaching performance present a direct and significant relationship in the Andean University of Cusco, a subsidiary of Quillabamba in 2019, obtaining the value of 0.828 for the Spearman correlation coefficient, with 5% of statistical significance, in such a way that better educational management is associated with better teaching performance. Likewise, it was also possible to show that the dimensions of educational management present a direct and significant correlation with teaching performance at the Andean University of Cusco, a subsidiary of Quillabamba 2019.en_US
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Andina del Cuscoes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_PE
dc.subjectGestión educativaes_PE
dc.subjectDesempeño docentees_PE
dc.titleGestión educativa y su relación con el desempeño docente en la Universidad Andina del Cusco Filial Quillabamba – 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.nameMaestro en Docencia Universitariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Andina del Cusco. Escuela de Pos Gradoes_PE
thesis.degree.disciplineDocencia Universitariaes_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00es_PE
renati.advisor.dni23854868
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5514-6707es_PE
renati.author.dni41597228
renati.discipline131067es_PE
renati.jurorMelendrez Velasco, Elias
renati.jurorGalvan Gonzales, Maruja
renati.jurorAraoz Fernandez, Carmen Rosa
renati.jurorAlfaro Aucca, Crayla
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess