• Estadísticas
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Tesis
    • Posgrado
    • Maestrías
    • Maestría en Docencia Universitaria
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Tesis
    • Posgrado
    • Maestrías
    • Maestría en Docencia Universitaria
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Estrés y rendimiento académico en estudiantes de obstetricia de la Universidad Nacional de Huancavelica, 2014.

    Thumbnail
    View/Open
    RESUMEN.pdf (345.2Kb)
    Date
    2015-07-13
    Author
    Larico López, Ada Lizbeth
    Advisor
    Sánchez Sotomayor, Segundo Ramiro
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    La investigación tuvo como objetivo principal verificar si existe relación entre estrés académico y rendimiento en estudiantes de Obstetricia de la Universidad Nacional de Huancavelica. La investigación fue de tipo básico, con enfoque cuantitativo, de nivel correlacional, la muestra estuvo conformada por 169 estudiantes. Los resultados obtenidos fueron: existe mayor frecuencia de estudiantes con nivel de estrés académico medio que presentaron un nivel de rendimiento bajo en un 25.44%. Al hallar el valor de Chi cuadrado, se puede observar al 95% de confianza que no existe relación entre el nivel de estrés y el rendimiento académico. A través de los valores de los coeficientes de Pearson se pudo determinar que el estrés académico influye en mayor medida en las reacciones psicológicas con un r=0.82, seguido de las reacciones físicas con r=0.79, mientras que el estrés influye en menor grado en las reacciones comportamentales y en los estresores académicos con r=0.77 y r=0.73 respectivamente.
     
    There search main objective e was to determine the correlation between stress and academic performance in mid wifery students of the National University of Huancavelica. There search was basic, with a quantitative approach, correlational level, correlational no experimental design, the study sample consisted of 169 mid wifery students enrolled in the academic semester 2014-II. There sults were: increased frequency of middle level students with academic stress that’s howed poor performance in 25.44%. To find the value Chi square, X2 c = 9.70, it can be seen that valueto be less than X2T (Chi-squaretable) indica the 95% confidence that thereis no relationship the level of stress and academic performance in students of Obstetrics. Through the values of theco efficients of Pearson it was determined that academic stress influences more in demonstration sor psychological reaction swith r = 0.82, followed by demonstration sorphysical reactions with r = 0.79, while academic stress influence slesser degree in the behavioral reactions and academic stress or swith r = 0.77 and r = 0.73 respectively.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12557/307
    Collections
    • Maestría en Docencia Universitaria [131]

    Contacto:  repositorio.digital@uandina.edu.pe

     

     

    Documentos de Interés
    AutorizaciónSoftware de similitudNormativas y/o DirectivasRegistro ORCIDGuías

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_advisorTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_advisorTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Contacto:  repositorio.digital@uandina.edu.pe